W czym hostessy (promotorki) mogą Ci pomóc? Jeśli działasz na przykład w branży spożywczej, to zajmą się one promocją produktów, zorganizują profesjonalną degustację dla klientów czy wreszcie przeprowadzą atrakcyjny pokaz kulinarny. A to zaledwie cząstka ich sporych możliwości.
Choć jednym z celów pracy hostess jest zachęcenia do kupna produktów w dniu promocji, to tak naprawdę korzyści płynące z tej formy reklamy są dużo bardziej rozłożone w czasie. Akcje przeprowadzane w sklepach wielkopowierzchniowych przekładają się bowiem na większą rozpoznawalność twojej marki, pomagają przebić się z (nowym) produktem do świadomości klientów, budują profesjonalny wizerunek twojej firmy – i dopiero to wszystko razem w dłuższej perspektywie przekłada się na długoterminowy wzrost sprzedaży.
Warto dodać, że oprócz wspomnianych wyżej działań promocyjnych, hostessa w pewnym sensie uczestniczy w bezpośrednim badaniu rynku, zadając pytania klientom na temat produktu (lub produktów konkurencji). Tego rodzaju informacje zwrotne mogą być włączone do raportów, które będą potem przedmiotem szczegółowej analizy działu marketingu.
Pierwsze zadanie to nauczenie się wszystkiego, co trzeba wiedzieć na temat promowanego produktu. Dopiero po pomyślnym zaliczeniu tego etapu następuje przejście do działań na terenie sklepu. Tam do obowiązków hostessy należą między innymi:
Choć wygląd i ogólna prezencja mają spore znaczenie, to jednak dużo ważniejsze są odpowiednie cechy charakteru. Hostessa powinna być przede wszystkim otwarta na ludzi, przebojowa i spontaniczna. Praca w hipermarkecie to nieustający kontakt z klientami, których reakcje są często nieprzewidywalne. Profesjonalna hostessa musi więc nie tylko potrafić nawiązać kontakt z klientem, lecz także umieć odpowiadać na jego różne, niekiedy zupełnie nieoczekiwane pytania – cały czas zachowując pełną kontrolę nad sytuacją.
Hostessa podejmująca się pracy podczas promocji artykułów żywnościowych, powinna posiadać tzw. orzeczenie lekarskie do celów sanitarno-epidemiologicznych. Dokument ten, zwany potocznie „książeczką Sanepidu” upoważnia ją do podjęcia pracy zarówno w sklepach z produktami spożywczym, jak i w innych miejscach, w których będzie miała bezpośredni kontakt z tego rodzaju towarem.
Chcesz zaangażować hostessę do promocji swoich produktów? Skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci opracować najbardziej skuteczną strategię działania, precyzyjnie dopasowaną do potrzeb Twojej firmy.